Obaj uczniowie rozpoczęli jednocześnie naukę tego samego utworu.
Wojciech ponieważ grał wolno już pierwszego dnia wykonywał 20% utworu poprawnie (wprawdzie w wolnym tempie), a 80% jeszcze z błędami. Natomiast Szymon, już we właściwym tempie, wykonywał zupełnie dobrze 10% zapisu nutowego, a pozostałe 90% z błędami.
1) Wojciech: DDŹŹŹŹŹŹŹŹ
1) Szymon: DŹŹŹŹŹŹŹŹŹ
Następnego dnia, Wojciech (nadal w wolnym tempie) dobrze opanował 40% utworu, zaś Szymon 20% w docelowym, szybkim tempie.
2) Wojciech: DDDDŹŹŹŹŹŹ
2) Szymon: DDŹŹŹŹŹŹŹŹ
W kolejnych dniach obaj uczniowie pilnie ćwiczyli - każdy w swoim tempie a efekty ich pracy przedstawiały się następująco:
3) Wojciech: DDDDDDŹŹŹŹ
3) Szymon: DDDŹŹŹŹŹŹŹ
4) Wojciech: DDDDDDDDŹŹ
4) Szymon: DDDDŹŹŹŹŹŹ
5) Wojciech: DDDDDDDDDD
5) Szymon: DDDDDŹŹŹŹŹ
Po piątym dniu Wojciech Wolny miał opanowany cały utwór w przeraźliwie wolnym tempie, zaś Szymon Szybki grał już doskonale połowę utworu we właściwym, szybkim tempie.
W kolejnych dniach Wojciech zwiększał stopniowo tempo wykonania całego utworu, a Szymon ćwiczył szybką grę kolejnych taktów:
6) Wojciech: DDDDDDDDDD
6) Szymon: DDDDDDŹŹŹŹ
7) Wojciech: DDDDDDDDDD
7) Szymon: DDDDDDDŹŹŹ
8) Wojciech: DDDDDDDDDD
8) Szymon: DDDDDDDDŹŹ
9) Wojciech: DDDDDDDDDD
9) Szymon: DDDDDDDDDŻ
Dziesiątego dnia Wojciech uzyskał docelowe tempo wykonania utworu, a Szymon dokończył naukę ostatniego fragmentu w szybkim tempie. Na koniec tego dnia obaj uczniowie jednakowo dobrze - w szybkim tempie wykonali cały utwór:
10) Wojciech: DDDDDDDDDD
10) Szymon: DDDDDDDDDD
Za jakiś czas doszło do publicznego występu obu uczniów i każdy z nich zaprezentował swoje wykonanie utworu.
Czy wiecie jak wypadli uczniowie? Który z nich zagrał Dobrze, a który Źle ?? I dlaczego tak się stało???
Wojciech: Szymon:
1) DDŹŹŹŹŹŹŹŹ 1) DŹŹŹŹŹŹŹŹŹ
2) DDDDŹŹŹŹŹŹ 2) DDŹŹŹŹŹŹŹŹ
3) DDDDDDŹŹŹŹ 3) DDDŹŹŹŹŹŹŹ
4) DDDDDDDDŹŹ 4) DDDDŹŹŹŹŹŹ
5) DDDDDDDDDD 5) DDDDDŹŹŹŹŹ
6) DDDDDDDDDD 6) DDDDDDŹŹŹŹ
7) DDDDDDDDDD 7) DDDDDDDŹŹŹ
8) DDDDDDDDDD 8) DDDDDDDDŹŹ
9) DDDDDDDDDD 9) DDDDDDDDDŹ
10) DDDDDDDDDD 10) DDDDDDDDDD
A może jesteście jasnowidzami i wiecie, w którym fragmencie na pewno pomylił się jeden z uczniów???
WPISY O PODOBNEJ TEMATYCE:
Gra w wolnym tempie Ćwiczenie elementów utworu Przygotowanie do występu
Wojciech lepszy
OdpowiedzUsuńMam takie same zdanie
OdpowiedzUsuń