Yamaha P-115

piątek, 12 maja 2017

Szybko czy wolno? (autentyczna historia)

Było sobie dwóch uczniów. Jeden miał na imię Wojciech i z natury grał wolno, drugi miał na imię Szymon i grał zazwyczaj bardzo szybko.
Obaj uczniowie rozpoczęli jednocześnie naukę tego samego utworu.
Wojciech ponieważ grał wolno już pierwszego dnia wykonywał 20% utworu poprawnie (wprawdzie w wolnym tempie), a 80% jeszcze z błędami. Natomiast Szymon, już we właściwym tempie, wykonywał zupełnie dobrze 10% zapisu nutowego, a pozostałe 90% z błędami.

1) Wojciech: DDŹŹŹŹŹŹŹŹ
1) Szymon:    DŹŹŹŹŹŹŹŹŹ

Następnego dnia, Wojciech (nadal w wolnym tempie) dobrze opanował 40% utworu, zaś Szymon 20% w docelowym, szybkim tempie.

2) Wojciech: DDDDŹŹŹŹŹŹ
2) Szymon:    DDŹŹŹŹŹŹŹŹ 

W kolejnych dniach obaj uczniowie pilnie ćwiczyli - każdy w swoim tempie a efekty ich pracy przedstawiały się następująco:

3) Wojciech: DDDDDDŹŹŹŹ
3) Szymon:    DDDŹŹŹŹŹŹŹ

4) Wojciech: DDDDDDDDŹŹ
4) Szymon:    DDDDŹŹŹŹŹŹ

5) Wojciech: DDDDDDDDDD
5) Szymon:    DDDDDŹŹŹŹŹ

Po piątym dniu Wojciech Wolny miał opanowany cały utwór w przeraźliwie wolnym tempie, zaś Szymon Szybki grał już doskonale połowę utworu we właściwym, szybkim tempie.
W kolejnych dniach Wojciech zwiększał stopniowo tempo wykonania całego utworu, a Szymon ćwiczył szybką grę kolejnych taktów:

6) Wojciech: DDDDDDDDDD
6) Szymon:    DDDDDDŹŹŹŹ

7) Wojciech: DDDDDDDDDD
7) Szymon:    DDDDDDDŹŹŹ

8) Wojciech: DDDDDDDDDD
8) Szymon:    DDDDDDDDŹŹ

9) Wojciech: DDDDDDDDDD
9) Szymon:    DDDDDDDDDŻ

Dziesiątego dnia Wojciech uzyskał docelowe tempo wykonania utworu, a Szymon dokończył naukę ostatniego fragmentu w szybkim tempie. Na koniec tego dnia obaj uczniowie jednakowo dobrze - w szybkim tempie wykonali cały utwór:

10) Wojciech: DDDDDDDDDD
10) Szymon:    DDDDDDDDDD

Za jakiś czas doszło do publicznego występu obu uczniów i każdy z nich zaprezentował swoje wykonanie utworu. 
Czy wiecie jak wypadli uczniowie? Który z nich zagrał Dobrze, a który Źle ?? I dlaczego tak się stało??? 



Może w odpowiedzi na te pytania pomogą Wam podsumowania ćwiczeń poszczególnych uczniów:

Wojciech:                                 Szymon:
1)   DDŹŹŹŹŹŹŹŹ                     1)   DŹŹŹŹŹŹŹŹŹ
2)   DDDDŹŹŹŹŹŹ                    2)   DDŹŹŹŹŹŹŹŹ
3)   DDDDDDŹŹŹŹ                   3)   DDDŹŹŹŹŹŹŹ
4)   DDDDDDDDŹŹ                  4)   DDDDŹŹŹŹŹŹ
5)   DDDDDDDDDD                 5)   DDDDDŹŹŹŹŹ
6)   DDDDDDDDDD                 6)   DDDDDDŹŹŹŹ
7)   DDDDDDDDDD                 7)   DDDDDDDŹŹŹ
8)   DDDDDDDDDD                 8)   DDDDDDDDŹŹ
9)   DDDDDDDDDD                 9)   DDDDDDDDDŹ
10) DDDDDDDDDD                 10) DDDDDDDDDD

A może jesteście jasnowidzami i wiecie, w którym fragmencie na pewno pomylił się jeden z uczniów???

WPISY O PODOBNEJ TEMATYCE:
 Gra w wolnym tempie   Ćwiczenie elementów utworu   Przygotowanie do występu 

2 komentarze: